Friday, November 25, 2011

#1: Perjalanan bermula.

Hari rabu tu seharian aku duduk rumah tunggu parents balik. Sebab aku nak keluar tak ada duit. Aku keluar sebab nak pergi tengok bisnes plan kat Rasa Sayang.

Ayah balik petang tu, dia tanya aku nak pergi cari kerja kat mana. Aku cakap kat The Weld. Dia tanya kerja cemana. Aku tatau nak explain cemana. Lagipun, kalau bagitahu dia bukan dia tahu sangat pun. huhu.

Aku minta duit kat dia. Aku tahu dia takde. Tapi aku terpaksa sebab nak buat tambang pergi sana. Aku masuk bilik dia, aku buka bag duit kerja dia, memang takde duit. So dia suruh buka tabung dalam almari. Dia suruh aku ambil RM10. 

"Ayah tak tahu apa-apa lah. Kau pandai-pandai lah jaga diri sendiri"

So aku melangkah keluar rumah petang tu berbekalkan RM10 je. naik bas depan Leisure Mall, turun kat belakang Times Square lepas tu jalan kaki dari situ sampai lah The Weld belakang Pavilion. Memang jauh, tapi cara tu jelah aku nak jimatkan duit. Tak apa :)

Aku harap, RM10 tu merupakan satu titik permulaan kejayaan aku. Insya-Allah.

p/s: Aku diberi task untuk disiapkan secepat mungkin. i have to put a bunch of effort. task dia sangat susah bagi aku. tapi aku tetap kena teruskan untuk mulakan kehidupan yang sebenar. hmmm

No comments:

Post a Comment