Sunday, September 11, 2011

tade pape. heww

Hurmm susah betul kalau takde kednreaan ni. Susah nau nak bergerak. Kalau emergency pun terkial-kial nak gerak.

Nak pinjam kat member malu. Asek nak pinjam barang orang je ?
Sampai bila tah nak macam ni. Aku bukan tak bersyukur, entah la. Susah nak cakap cemana.

Orang selalu tengok aku ni mcm biasa je. Keluar hostel mcm bajet mewah. Kau tak tahu cemana aku nk keluar tu. Berhantar berambik. Nak makan pun orang belanja. Aku rasa segan sangat-sangat. Kalau sekali dua takpe, ni selalu sangat dah orang belanja. AKu takut dah lama-lama nanti org cakap aku ni asek nak kena spedo je :/

Aku rasa macam terhutang budi banyak sangat dengan orang-orang yang selalu belanja aku tu. Memang lah dorang tak minta balik duit tu, takkan la nak minta duit kat orang tak berduit mcm aku kan? Malu betul ?

Yang paling selalu belanja aku, abang fitri. Skang ni fiq pula. Hati rasa memang nak bayarkan sendiri, tapi tak loaded mcm depa. Depa kerja, aku study lagi. :/

Skang ni bila keluar aku dah kurangkan sikit pinjam devices dorang. Asal keluar jumpa dorang je, aku pinjam nk online. Tak malu betul. Nak ada sendiri punya, belum mampu lagi. Hmm ?

HP CSL aku ni pinjam kat Penyu. Haritu dia ada minta semula. Sbb dia nak buka simkad celcom. SO aku tatau bila nak return back. Aku tak minta hone baru kat parents sebab aku tahu dorang tak boleh belikan. Belanja seminggu pun rm50. RM50 termasuk tambang pergi balik kolej dengan makan siang malam. Bayangkan lah.

Rezeki tak menyebelahi. Redha jelah. Thank you Allah sebab izinkan aku hidup dan boleh survive lagi walaupun banyak kekurangan.

No comments:

Post a Comment