Wednesday, August 24, 2011

Raya.

Dear Diary,

Lagi berapa hari je nak raya kan. Semua tengah busy buat persiapan raya. Minggu ni minggu terakhir pergi kolej. Sebab cuti dah nak start minggu depan. Kebanyakkan semua pungpangpungpang beli baju raya. Wahh bestnyaa :))

Me rasa tahun ni takde baju raya kot. Ibu pun takde cakap pape. So aku malas lah nak tanya. Lagipun lagi berapa hari je nak raya. Takpelah, baju lama kan ada. =)

Kalau macam sebelum-sebelum ni. I mean last year and past few year. Ayah will spend money for family untuk baju raya yang lain. I mean like baju g jalan-jalan tu. Tapi this year takde. But I'm still okay with that. Aku tak minta pun nak ada baju baru untuk tahun ni. I am really understood with my dad condition.

Haritu call dia, dia kat SOGO with my mom and siblings. Belikan baju adik. Memula rasa cam terasa gak ah en. Tapi takpe lah. Budak kecik nak raya =)


Lagipun ada je baju yang aku tak pernah pakai lagi. And ada la juga two of my friends and my kakak angkat give me a new cloths. huhuhu. Ingatkan nak pakai untuk pergi kolej. But better i keep it for raya. 



Furthermore, my dad said raya tahun ni tak tahu lagi lah balik kampung ke tak. Sebab hes lack of money. Haritu dia dah tukar minyak hitam teksi dia. Lepastu bayar tu bayar ni. Ada berapa lah sangat kan. Nanti nak bayar toll lagi, isi gas NGV, belanja tu belanja ni. So aku dah tahu situation my dad macam tu, takkan nak minta kan? 

Aku ni jenis tak suka meminta and memaksa. Melainkan memerlukan. Like my phone. Dah rosak teruk sampai takleh guna. And my dad tahu. So aku tak mintak pun phone baru. Im borrowed CSL from my housemate till i get a new phone. Maybe i will buy it from my own money. 

Lepas raya nanti tak tahulah cemana. Nak minta duit kat my dad pun rasa cam segan. Seminggu i spend for RM50. Itupun kena catu. Makan minum, tambang pergi balik kolej, bayar notes. Bukan nak mengeluh apa. Hmm takpelah..

For now aku nak cari duit sikit tapi tak tahu cemana, nak ganti hutang-hutang yang ada. Takut lah dgn hutang-hutang ni. Hmmm. Duit buku IT beli kat Saff tak bayar lagi RM20 -__-

P/s: Harta bukan milik kita. Tetapi rezeki itu milik kita. Ya Allah Ya Tuhanku. Limpahkanlah rezeki-Mu kepadaku. Amin.

Nazim Nasri | 10:06PM |  24 August 2011 | Cheras

No comments:

Post a Comment